چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024

روحانیون با ارائه راهکارهای مناسب، نگرانی‌های فرهنگی جامعه به ویژه نسل جوان را برطرف کرده و جامعه را در مقابل هجمه فرهنگی غرب بیمه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مرکز خبر حوزه، به منطقه عسلویه مهندس ابوالحسن سیف، در گردهمایی مبلغین شرکت‌های پتروشیمی منطقه عسلویه، که در سالن اجتماعات مهمانسرای شیری‌نو برگزار گردید، گفت: رسالت اصلی روحانیون، اشاعه مبانی دینی و اعتقادی در جامعه است و آنان باید با نگاه ساختارسازی  فرهنگی به فعالیت‌های تبلیغی بپردازند.

وی، با بیان اینکه حضور مبلغین در شرکت‌های صنعتی نباید فقط جنبه تبلیغی داشته باشد، ابراز داشت: آشنایی نسبی مبلغین با مباحث فنی، اقتصادی، صنعتی و مخاطب‌شناسی،  به آنان کمک خواهد کرد تا با مخاطبین خود ارتباط موثری داشته باشند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه معنوی در بین پرسنل شرکت‌ها و سازمان‌ها، بهره‌وری مطلوب در عرصه تولید را به همراه دارد و این امر به پیشبرد اهداف کلان اقتصادی نظام اسلامی کمک شایانی خواهد کرد.

مهندس سیف، روحانیون را پرچمدار هدایت جوانان دانست و تصریح کرد: فعالیت موثر مبلغین در منطقه عسلویه، بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی را از بین برده است و آنان توانسته‌اند به خوبی پاسخ‌گوی نیازهای فرهنگی منطقه باشند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد، بیان داشت: روحانیون باید با ارایه روش‌های کارآمد فرهنگی و دینی، مدیران اقتصادی و صنعتی کشور را در عرصه  نهادینه‌سازی فرهنگ دینی در درون شرکت‌ها یاری نمایند تا بتوانند در عرصه اقتصاد و تولید به توفیقات بیشتری دست یابند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه جمهوری اسلامی، افزود: جوانان متخصص و متعهد ایران اسلامی با بهره‌مندی از فرهنگ دینی، توانسته‌اند در عرصه تولید و اقتصاد افتخارات فراوانی را کسب کنند و این مسئله برای جهانیان حیرت آور است.

مهندس سیف یادآور شد: دشمنان همواره با ترفندهای مختلف در صدد ایجاد تزلزل در مبانی اعتقادی جوانان نخبه و متعهد هستند تا بدین طریق، مانع خودکفایی اقتصادی نظام اسلامی شوند، که الحمدلله در این عرصه نیز با شکست  مواجه شده‌اند.

این مدیر اقتصادی در ادامه، توجه  به بحث اشتغال جوانان را ضروری دانست و بیان داشت: منشاء بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی بیکاری است و مسئولین باید با برنامه‌ریزی اصولی، زمینه استفاده از استعدادهای جوانان را فراهم نمایند.

مدیرعامل شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد اضافه کرد: در فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی، بهره گیری از مباحث فرهنگی امری انکار‌ناپذیر است و می‌تواند در دستیابی به توسعه  پایدار موثر باشد.

مهندس سیف در پایان یادآور شد: برای حضور مستمر مبلغین در منطقه،  برنامه‌ریزی‌ های لازم صورت گرفته است و درآینده شاهد اثر‌گذاری بیشتر مباحث دینی و تبلیغی در شرکت‌های پتروشیمی خواهیم بود.


انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha